پیستون خودرو چیست و چطور کار میکند؟

برای خودداری از زدن پیستون در اکثری از موتور ها از پیستون هایی استعمال می شود که گژن پین آنها اندکی بیرون از مرکز است.این بیرون از مرکزی به طرف دامنه پیستون هست که منزله تراز فشار گیر حساس (شکل ۱۰) فعالیت می کند. شیار عمودی ضمن ساخت حالت ارتجاعی در بدنه پیستون در موقع انبساط قسمت راهنمای پیستون را مراقبت می کند.شیار در علیه انبساط فراوان عکس العمل نشان داده،بر بدنه پیستون،در گزیده که محور های گژن پین قرار دارد، بار متعددی وارد نمی شود.بیشترین نیرو به دامنه فعال پیستون که در سطح ها عمود بر تکیه گاه گژن پین میباشد وارد می شود. جهت دهی حرارت در پیستون بسیار کلیدی می باشد چون در غیر اینصورت پیستون مضاعف داغ شده و خطر چسبیدن آن بر اثر انبساط به جداره بوش پیستون تبریز سیلندر پیش میآید. در همین طرز به جهت پرهیز از انتقال حرارت سر پیستون (که در مجاورت احتراق سوخت است) به بدنه پیستون ، یک سر حرارتی شامل شیاری می باشد که در نزدیکی سر پیستون و به موازات شیارهای رینگ ساخت می گردد اساسی همین عمل تا اندازهای راهی که حرارت را از سر پیستون به بدنه آن منتقل میسازد کمتر میکنند. پیستون او‌لین قطعه موتور هست که آغاز به حرکت مینماید و انرژی به وجود آمده از احتراق سوخت را به میل لنگ منتقل مینماید. به دور موتور در همین حین مضاعف قلیل بوده و صفر تا صد را در ۱۰ ثانیه به بالا پر میکند. در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی حیاتی شتاب بسیار رانندگی می نمایید همین اتفاق در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ بار در ثانیه صورت می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ درجه سانتی گراد(۴۰۰۰ مرتبه فارنهایت) یا این که بیشتر می رسد. پیستون در اثر حرارت و دارا بودن ضریب انبساط زیاد، ( پیستون های آلومینیومی) قطرش دوچندان می شود. پیستونهای چدنی سنگین بوده و قدرت وزنی موتور را کاهش میدهند همینطور چدن حساس ضریب انبساط حجمی پائین بوده و در عین هم اکنون کلیدی ضریب انتقال حرارت پائینی است. در همین شیوه برای در دست گرفتن انبساط حرارتی پیستون از شیوه تقویت کردن یا دو فلزی کردن منتخب از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، به کارگیری میگردد. جهت ارتقا اقتدار و گیرایی خودرو از یکسری سیلندر و پیستون در اتومبیل استفاده می کنند. پس از اتومبیل کاری پیستون آن را مطابق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خاصیت مطلوب را پیدا کند.پس از این سطح بر روی بسیاری از پیستون ها را با لایه ظرافت از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند. چرخ لنگر یا این که فلایویل در نصیب انتهایی میل لنگ بسته میشود که دیسک و کاور کلاچ روی آن بسته می‌شوند و نیرو را به گیر بکس و سپس به چرخها انتقال میدهند. ادله این تفاوت اینست که مواد بکار رفته در پیستونهای اتومبیلها اصلی وزن سبکتر خویش اذن فعالیت در سرعتهای اکثر و انعطاف پذیری در سرعتهای گوناگون را به پیستونها میدهند. به همین عامل نحوه های ذیل را جهت پرهیز از انبساط پیستون به کار می برند. پیستون های آلومینیومی در سرانجام ارتقاء دما بیشتر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و این امر ممکن هست سبب از بین رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر عمده گرم می شود و این فرمان سبب می شود که گشوده هم بیشتر انبساط یابد.اما در صورتی که کف پیستون خیلی داغ شود ممکن میباشد سبب خویش سوزی شود در عاقبت ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن می باشد موتور زخم ببیند. زمانی موتور پر‌نور هست پیستون و رینگ ها بر روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که همین فاصله را مالامال کرده است.اگر خلاصی پیستون خیلی اندک باشد،در عاقبت اصطکاک دوچندان وسایش شدید،توان موتور کمتر می یابد.در این موقعیت ممکن میباشد پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند.اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد سبب ساز زدن پیستون در کورس اقتدار می شود. برای این کار، ابتدا روی پیستون، با به عبارتی شاتون در کنار نیز عده شود. همگی پیستون ها می بایست هم وزن باشند تا موتور در گیر لرزش نشود. در بعضی از موتورهای رینگهای روغن هم از بالا و نیز در ذیل انگشتی پیستون گزینه استفاده قرار میگیرند. پس محصول این قطعه متناسب با موتور مورد لحاظ ساخته و طراحی می شود . جک بادی پنوماتیک دارای تنوع بسیار متعددی از نظر شکل ظاهری و جور کارگزاشتن می باشد. همچنین قطر پیستون طوری در لحاظ گرفته میشود که نسبت به سیلندر لقی اضطراری را داشته باشد و به راحتی در آن حرکت کند. هنگامی که پیستون بالا میرود سوخت متراکم می شود و پس از انفجار به زیر حرکت میکند. سطح تماس رینگهای حجمی اساسی دیواره سیلندر از یک لایه رشته رشته اکسید آهن یا کروم پوشیده میشود که از سایش جداره سیلندر و رینگ جلوگیری میکند. روغنکاری دیواره سیلندر و پیستون و مسافت لقی آنها. زدن پیستون صدایی میباشد که از جا به جا شدن پیستون از یک طرف سیلندر یه طرف دیگر آن، در شروع حرکت انبساط،ناشی می شود. اما قطر پیستون در تراز پایینی آن یعنی مرحله بازش کمی کمتر از مرحله بالایی آن طراحی میشود. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار میباشد که از ۳۶% نیکل ، ۸/۶۳% آهن ، ۲/۰ سئو کربن تشکیل می شود.این آلیاژ در حرارت های کلیدی انبساط دوچندان پاره ای می باشد و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی دوری می کند. اگر از تایپ کردن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در گزینه پیستون تبریز موتور لطفا از ورقه ما بخواهید.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum Şehirlerarası evden eve nakliyat fiyatlarımobil ödeme bozdurmaBetpasRestbetVdcasinoKlasbahisaviator sinyal hilesihtml nullednulled themes