فرآیند طراحی بسته بندی

مرحله 1: طراحی مفاهیم

اولین و مهمترین مرحله ایجاد یک برنامه بازی از همان ابتدای خلق ایده است. این اولین گزینه برای طراحی شما خواهد بود که در آخر آزمایش می کنید. ممکن است محصول نهایی دقیقاً شبیه این مفهوم نباشد ، اما با گذشت زمان فرصتهای زیادی برای تصفیه آن خواهید داشت.

 

این فرایند با یک خلاصه طراحی آغاز می شود که مراحل اولیه برنامه ریزی را اطلاع می دهد ، معمولاً اهداف و اهداف پروژه را با جزئیات بیان می کند. این اولین قدم است ، اما بخاطر داشته باشید که لازم است مختصر با چندین مرحله از تحقیقات اولیه و ثانویه تکمیل شود. هر یک از این مراحل تحقیق به شما کمک می کند تا درک کنید که فرصت های انتخاب طراحی بصری ، موقعیت تجاری و تمایز کلیدی شما در کجاست.

اطلاعات مربوط به نتایج مورد نظر خود ، بازار هدف و سایر جزئیات را که بعداً وارد بازی می شوند ، در آن قرار دهید. اینها ممکن است شامل رنگها ، فونتهای خاص ، آرم ها یا انواع دیگر تصاویر تجاری باشد. و در صورت امکان ، چند نمونه از پروژه هایی را که دوست دارید داده های بیشتری برای کار با طراحان خود داشته باشید ، ذکر کنید.

 

اینها مفاهیم مهمی هستند که باید در اوایل روند به خط کشیده شوند. 56 درصد از متخصصان کالاهای مصرفی که به سرعت در حال حرکت هستند موافقند که تصمیمات طراحی در اواخر مرحله ضعیف هستند ، بنابراین آنها را موکول نکنید.

 

قبل از ادامه اعتبار سنجی کنید

هدف شما در اینجا تهیه نقشه راه آسان برای دنبال کردن طراحی است که همه چیز را از انتها به انتهای دیگر مشخص می کند. چارچوبی ارائه دهید و سپس از دیگران در سازمان خود بخواهید تا به ارزیابی طرح کمک کنند. آیا طرح جامع با منابع موجود قابل اجرا به نظر می رسد؟ آیا اهداف پروژه شما را برآورده می کند؟ آیا وقتی زمان فشار می رسد قابل چاپ است؟

 

اما فقط به درون نگاه نکنید! از تست مصرف کننده با گروه های متمرکز به نفع خود استفاده کنید و مفاهیم خود را معتبر ارزیابی کنید قبل از اقدام. چندین مفهوم مختلف را علیه خود و مجموعه رقابتی خود آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام گزینه ها بهترین نتیجه را دارند. معمولاً یک مرحله آزمایش در این مرحله اولیه مفهوم انجام می دهید ، و حداقل یک بار دیگر قبل از نهایی شدن و آماده شدن برای چاپ. این پیام رسان باید سخت کار کند زیرا 40٪ تبدیل فروش را به خود اختصاص می دهد ، بنابراین این مرحله را در اولویت قرار دهید.

مرحله 2: ارزیابی کپی کردن

با در دست داشتن طرح جامع ، وقت آن است که به نسخه خود نگاه کنید. این مرحله همه چیز در مورد جمع آوری ، تأیید و استفاده از جزئیات نوشته شده بسته بندی شما است:

 

نام محصول

ادعاها و پیام رسانی کلیدی

دستورالعمل ها / کاربردها

اطلاعات تماس

بارکد

اطلاعات حقوقی و NLEA

به عنوان یک بهترین روش ، خوب است که همه اینها را در اوایل کار توسعه دهید تا بتوانید از داده های واقعی خود در ماکت های هنری خود استفاده کنید. متغیرهایی ممکن است راهی سریعتر برای حرکت دادن پروژه به نظر برسند ، اما طراحی بسته بندی پیچیده است ، و تغییرات کوچک برای کپی کردن ممکن است به تغییرات قابل توجهی در طراحی نیاز داشته باشد. اگر مجبور شوید دوباره به آن بازگردید ، این یک منطقه بزرگ ناکارآمدی است ، بنابراین بیرون کشیدن همه چیز در صف قبل از زمان ، سود سهام را پرداخت می کند.

 

و در حالی که این کار را دارید ، برای نوشتن متن خود تلاش کنید! کلماتی که شما برای نشان دادن محصول خود انتخاب می کنید تأثیر زیادی در درک مصرف کننده از نام تجاری شما خواهد داشت. در حقیقت ، 63٪ از مصرف کنندگان معتقدند که بسته بندی محصول تقریباً به اندازه خود برند هنگام خرید مهم است – بنابراین این مرحله را نادیده نگیرید.

 

تمام نسخه های مربوطه را جمع آوری کرده و در یک پرونده قرار دهید. این ساده ترین راه برای جلب رضایت هر ذینفع است که بدون سرمایه گذاری زمان زیادی برای انجام مراحل تأیید ، از نسخه خارج شود ، بنابراین مطمئن شوید که این جزئیات را در سیستم همکاری خود وارد کرده و به همه فرصت می دهید آن را بررسی کنند.

 

مرحله 3: بررسی آثار هنری

اکنون که کپی شما آماده است ، می توانید قسمت کارهای هنری را پخش کنید.

 

در اینجا ، شما بر اساس مشخصات بسته بندی هر محصول ، طرح های تولید خود را برای هر SKU در خط تولید خود اعمال خواهید کرد. این فرایند توسط هنرمندان تولید انجام می شود ، آنها جزئیات هر مشخصات را در پرونده های آماده چاپ اعمال می کنند. این پرونده ها ، به نوبه خود ، در روند چاپ نهایی مورد استفاده قرار می گیرند تا طرح شما زنده شود.

 

مهم است که جایگذاری ، اندازه و مهمتر از همه خطوط رحمی هر عنصر طراحی را برای هر SKU در پروژه چاپ خود بررسی کنید. Dielines مقیاس هر یک از عناصر ، خطوط برش ، علامت های چشمی ، نقاط نقشه برداری رنگ و سایر عناصری را که باید در طراحی متناسب باشند ترسیم می کند ، از این رو بسیار مهم است که این دستورالعمل ها را به درستی ترسیم کنید.

 

این خطوط تولید را پس از ایجاد مرور کنید تا از صحت و ثبات آنها در بین هر محصول اطمینان حاصل کنید. استفاده از تجسم در این مرحله برای کمک به ایجاد احساس در هر طرح قبل از چاپ ، روش خوبی است. رندرهای سه بعدی و ماکت های فیزیکی گزینه های اصلی در اینجا هستند. هر دو ابزار به طراحان کمک می کنند تا درک کنند که بینایی آنها در واقعیت چگونه است ، و همچنین نشان می دهد که چگونه طرح از موقعیت ها و زوایای مختلف ظاهر می شود.

 

این نوع برنامه ریزی می تواند در طولانی مدت نتیجه بدهد ، همانطور که یک بررسی نشان می دهد: 73٪ از مصرف کنندگان موافقت کردند که طراحی یک بسته بندی بینشی از محصول و خرید مجدد بالقوه آن محصول را فراهم می کند.

 

مجدداً ، قبل از ادامه کار ، هر طرح را با سهامداران خود تأیید کنید. این نقاط عطف همه افراد را در هواپیما نگه می دارد ، اما مهمتر از همه ، شانس کار مجدد غیرمنتظره در خط را کاهش می دهد.

مرحله 4: پیش فشار دهید

آثار هنری تنظیم شده است و سهامداران در آن حضور دارند. اکنون وقت آن است که طرح خود را برای چاپ نهایی آماده کنید. Prepress فرآیندی کاملاً فنی است که شامل پردازش مجدد و تهیه یک طرح است. این مرحله برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی تنظیم شده و تصویر شما در زندگی واقعی همانند صفحه رایانه خوب به نظر می رسد بسیار مهم است.

 

بیشتر چاپگرها از روش فرآیند چهار رنگ یا CMKY استفاده می کنند. این شامل جدا کردن طرح به چهار صفحه چاپی مختلف ، یک صفحه برای هر رنگ است: فیروزه ای ، سرخابی ، سیاه و زرد. از آنجا که رنگ ها در چاپ متفاوت از رایانه به نظر می رسند ، ممکن است برخی از لمس ها برای واقعی نگه داشتن چاپ ها در طرح اصلی لازم باشد.

 

علاوه بر این ، هر چاپگر متفاوت است. به همین دلیل مهم است که هرگونه انحرافی را که ممکن است بین فشارها ایجاد شود ، حساب کنید. از نمایه های مطبوعات به روشی مشابه درایورهای رایانه شما استفاده می شود. آنها اطمینان حاصل می کنند که مطبوعات می توانند طرح شما را دقیقاً به همان شکلی که در نظر گرفته شده بخوانند.

 

مرحله نهایی پیش چاپ قبل از چاپ آزمایشی اطمینان از عدم وجود خطای ثبت یا همپوشانی روی صفحات چاپ است. وقتی همه چیز به صف شد ، وقت آن است که یک تست آزمایشی سریع انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز آماده است.

 

مرحله 5: کاور چاپی اثبات رنگ

انگشتان شما خارش داشته است و سرانجام وقت آن رسیده که دکمه چاپ را فشار دهید. گام بعدی فرآیند طراحی ، ساخت یک اثبات رنگ چاپی و دیدن طرح شما است که زنده می شود.

پس از اثبات ، از نمودار مرجع رنگ برای اطمینان از دقیق بودن رنگها استفاده کنید. اگر سایه حتی با کمترین میزان خاموش باشد ، می تواند کل مبارزات تجاری شما را تحت تأثیر قرار دهد. به هر حال ، مطالعات نشان داده است که 90٪ از تصمیمات سریع فقط بر اساس رنگ گرفته می شود ، بنابراین مطمئن شوید که درست است! تضمین شده است که رنگهایی که روی اثبات می آیند همانند رنگهای پرس کامل هستند.

 

شما اتومبیل دست دوم که گواهینامه ایمنی نداشته باشد نمی خرید ، پس چرا مدارک غیرمجاز را می پذیرید؟ گواهینامه ISO یک استاندارد بین المللی است که برای اطمینان از کیفیت مواد چاپی ایجاد شده است. اطمینان حاصل کنید که گواهینامه شما برای تضمین کیفیت دارای گواهینامه ISO است.

 

مرحله 6: چاپ و مطبوعات

پس از یک فرایند طولانی و طاقت فرسا ، سرانجام به پایان خود رسیده اید. مرحله آخر چاپ طرح های تولید روی لایه های انتخاب شده است. صفحات و سیلندرهای پرس از پرونده های آثار هنری ساخته می شوند و به دستگاه چاپ متصل می شوند. برخی از مواد بسته بندی سپس اجرا و چاپ می شوند.

 

چاپگر یک نوع پرونده سفارشی به نام پرونده STEP ایجاد می کند تا تضمین کند که پرونده ها در صفحه فشار مشخص شده اند. پرونده های STEP فرمت تایید شده ISO مانند PDF هستند. آنها به سادگی راهی برای ذخیره اطلاعات در قالب کاملاً پشتیبانی شده ای هستند که برای اکثر نرم افزارها قابل درک است. به این ترتیب ، وقتی اطلاعات بین سیستم ها به اشتراک گذاشته می شود ، طرح های شما تغییری نمی کند. پس از ایجاد پرونده STEP ، می توان صفحه پرس را برای هر رنگ ایجاد کرد.

 

وقتی صفحات پرس کامل شد ، زمان برنامه ریزی برای زمان تولید است. این آخرین ثبت نام برای چاپ کامل تجاری است. قبل از ورود به سیستم کاملاً مطمئن شوید که همه چیز درست است. پس از این دیگر بازگشتی وجود ندارد

 

هنگامی که از طراحی کاملاً راضی بودید و از برنامه چاپ خارج شدید ، زمان آن تمام می شود. بسته بندی نهایی از طریق مطبوعات اجرا و چاپ می شود. طرح شما زنده خواهد شد و آماده ارسال به جهان است.

نمونه طراحی بسته بندی های رسانه هنر برتر